چطور مشکل GTmetrix در مورد optimize images تصاویر را برطرف کنم؟

سوال

سلام من یک سایت دارم که تصاویرش بهینه نیست و داخل جیتی متریکس که سرچش کردم مشکل optimize images داشت، لطفا بگید چطوری رفعش کنم  ممنون

حل شده 0
elham 5 سال 2 پاسخ ها 441 دیده شده 1

پاسخ ها ( ۲ )

  1. سلام

    وقت بخیر

    برای بهینه سازی عکس ها باید دو بخش در که در ابزار GTMETRIX به صورت ارور نمایش داده می شوند را بهبود ببخشید. که بخش اول مربوط به بهینه سازی سایز عکس ها (Serve scaled images) و قسمت دوم مربوط به کاهش حجم عکس ها (Optimize images) هست که باعث افزایش سرعت سایت می‌شود که به شکل غیرمستقیم بر روی بهبود سئو سایت تاثیر می‌گذارد.

    که برای رفع ارور بخش optimize images می توانید از ۳ روش به بهبود سایتتان کمک کنید.

    روش اول – بهینه سازی تصویر در فتوشاپ

    بهترین روش برای رفع ارور Optimize images قبل از آپلود عکس در سایت می‌باشد شما می توانید با استفاده از ابزارهای همانند فتوشاپ سایز و حجم آنها را بدون کاهش کیفیت، خروجی بگیرید. به این منظور عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کرده و بعد از آن بر روی تب File کلیک کنید و گزینه Export را انتخاب کنید، در زیرمنوهای نمایش داده شده گزینه Save for Web را انتخاب کنید، در پنجره باز شده می‌توانید انواع کیفیت و سایز مد نظر برای عکس را انتخاب کنید.

    روش دوم – بهینه سازی تصویر در ابزارهای آنلاین

    روش دوم برای رفع ارور Optimize images استفاده از ابزارهای آنلاین فشرده سازی می‌باشد. سایت‌های معروف و قوی همانند optimizilla.com، سایت tinypng.com و compressor.io ابزارهای آنلاین مناسبی برای کاهش انواع فایل‌های تصویری هستند.

    روش سوم – استفاده از خود ابزار gtmetrix

    بدین صورت که وقتی شما url خود را وارد می کنید تا صفحه مورد نظر شما را مورد ارزیابی قرار دهد ارور optimize images  به شما نشان داده می شود که می توانید با کلیک کردن فلاشری که بغل این متن قرار دارد لیستی برای شما باز می شود که در ان عکس هایی که حجیم هستند به شما نمایش داده شده و شما باید  optimized version هر عکس را دانلود کرده و در هاستتان جایگزین عکس های قبلی کنید همچنین به شما در بغل هر عکس نشان داده شده است که تفاوت حجم نسخه optimized  شده ان نسبت به عکس قبلی چند درصد کاهش حجم دارد.

    که پیشنهاد ما به شما استفاده از photoshop است.

  2. سلام و درود خدمت شما.

    برای برطرف کردن این مشکل خود سایت GTmetrix خیلی به شما کمک میکند، وقتی روی مشکل optimize images کلیک کنید لیستی از تصاویری میاره که نیاز به بهینه سازی دارد و همون جا تصویر بهینه شده اش هم قرار داره فقط کافیه اونو دانلود کنید سپس جایگزین عکس قبلی کنید.

    راه بهتری هم برای بهینه سازی تصاویر وجود داره اونم کمک گرفتن از فتوشاپ است.

    اگر فتوشاپ دارید تصاویرتان را save for web بزنید و در قسمت بعد، قبل از ذخیره کردن گزینه quality را روی ۶۰% بزارید اگر بیشتر شود حجم عکس بیشتر میشود اگر کم تر بزارید کیفیت عکس خراب میشود پس ۶۰% استاندارد است.

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ