پاسخ ها ( ۵ )

  1. عرض سلام و ادب
    شما میتوانید با مراجعه به این آدرس https://darsman.com/course/object-orientation-in-csharp/ به مفهوم دقیق شی گرایی در زبان برنامه نویسی سی شارپ پی ببرید!

  2. برنامه نویسی شی گرا یا OOP مخفف Object Oriented Programming می باشد. فلسفه‌ای که منجر به شکل‌گیری زبان‌های شی گرا شد، عبارت بود از این واقعیت که نحوهٔ عملکرد مغز و شیوهٔ دریافت اطلاعات از محیط پیرامون و پردازش آن اطلاعات (اندیشیدن)، شیوه‌ای شی گراست، از همین روی می‌بایستی زبانی تعریف می‌شد که همین شیوه را مبنای کار خود قرار داده و بازتولید می‌کرد.
    مفهوم شی گرایی یک از پرکاربردترین دیدگاه ها در علم نگارش برنامه نویسی می باشد.
    میتونید از اموزش های درسمن هم برای فهم بیشتر استفاده کنید.

  3. با سلام

    برنامه‌نویسی شیءگرا  (به‌اختصار: OOP) یک شیوه برنامه‌نویسی است، که ساختار یا بلوک اصلی اجزای آن، “شی (علوم رایانه)” شی‌ها می‌باشند. در این شیوه برنامه‌نویسی، برنامه به شی گرایش پیدا می‌کند، به این معنا که داده‌ها و توابعی که بر روی این داده‌ها عمل می‌کنند، تا حد امکان در قالبی به نام شیء و در کنار یکدیگر قرار گرفته، جمع‌بندی شده و یک واحد (یا یک شیء) را تشکیل می‌دهند و نسبت به محیط بیرونِ خود، کپسوله‌سازی (علم رایانه)می‌شوند. از این طریق، توابع خارج از آن شیء، امکان ایجاد تغییر در داده‌های درون شیء را نخواهند داشت.

    فلسفه‌ای که منجر به شکل‌گیری ی زبان‌های شی گرا شد، عبارت بود از این واقعیت که نحوه عملکرد مغز و شیوهٔ دریافت اطلاعات از محیط پیرامون و پردازش آن اطلاعات (اندیشیدن)، شیوه‌ای شی گراست، از همین روی می‌بایستی زبانی تعریف می‌شد که همین شیوه را مبنای کار خود قرار داده و بازتولید می‌کرد؛ و دقیقاً به همان شکل که اشیا در جهان خارج، دارای هویت و کارکرد مشخص و یگانه برای خود هستند و در عین حال با دیگر اشیا در ارتباطی تنگاتنگ و مستقیم اند، در زبان‌های برنامه‌نویسی زبان‌های برنامه‌نویسی نیز می‌بایستی این اصول کلی برقرار می‌شد. تا به این شکل، برنامه‌نویس بتواند با بهره‌گیری از زبانی که به روش اندیشیدنش، نزدیکی بیشتری دارد، شی‌های مختلفی را تعریف نموده، این شی‌ها را در ارتباط با یکدیگر قرار داده و از شی‌های پویای تولید شده برای حل مسئله حل مسئله ی پیش روی استفاده نماید. امروزه اکثر زبان‌های دستوری برنامه‌نویسی از فنون شی‌گرایی پشتیبانی می‌کنند.

  4. سلام دوست عزیز

    برنامه نویسی شی گرا رو توی یه جمله گنگ اگر بخوایم تعریف کنیم اینطور بیان میکنیم

    “برنامه نویسی شی گرا یعنی خلق و ایجاد تمام محیط پیرامون خودمون در دنیای برنامه نویسی”

     

    همونطور هم که گفتم جمله ش گنگ هست اما قول میدم آخر توضیحاتم این جمله براتون کاملا مفهومی و ساده بشه!!!

    شالوده ی تمام کتب برنامه نویسی اینه که برنامه نویسی شی گرا یعنی ایجاد شی یا اشیا در برنامه مون

    خب ما قصد داریم یکم بیشتر عمیق بشیم

    دنیای برنامه نویسی رو بدون شی گرا فرض بگیرید

    چیزی جز برنامه نویسی ساخت یافته یا Functional نمیمونه!!! و تمام برنامه های ما یواش یواش به سمت برنامه نویسی سیستمی و سطح پایین تر میرسه

    اما اگر خواستیم یک زمان موجودیتی با نام انسان و مشخصات و رفتارهای اون درست کنیم چی؟؟!!

    پس نیاز شی گرایی حس شد!!!

    به همین منظور شی گرایی و طراحی شی گرا به سطوح برنامه نویسی اضافه شد!

    که شما یک ساختمان بندی جدید برای طراحی سیستم نرم افزاری تون درست کنید.

     

    این مطلب خیلی جای صحبت داره و من سعی کردم خیلی ساده و خودمونی بررسیش کنم☺ و اصلا وارد بحث تخصصی اون نشدم.

     

    امیدوارم که مفید واقع شده باشه

    موفق باشی دوست من

ارسال یک پاسخ