مشکل با ارسال روزانه پیامک با ajax و cron job

سوال

سلام خدمت مهندسین گرام

بنده در یک صفحه php کُدی نوشتم که در دیتا بیس جستجو می کنه , شماره موبایل مشتریانی که در روز جاری سررسید اقساطشون هست رو پیدا می کنه و در یک آرایه قرار میده. و متن پیامک مربوط به اون مشتری رو هم می سازه و در آرایه دیگه ای میذاره و با یک حلقه for ساده از طریق پنل SMS و با پروتکل soap پیام ها ارسال میشه.

اجرای روزانه این صفحه رو هم به cron job سپرده بودم که هر روز cron job زحمت اجرای این صفحه رو می کشید.حدود دو سال این فرآیند به خوبی انجام میشد و همه چی گل و بلبل بود اما جدیدا soap به مشکل خورده و مارو بیچاره کرده.

ارسال از طریق url با دستور header و دستورات مشابه هم یه مشکل بزرگ داره. اینکه با تنها یکبار اجرای صفحه php توسط cron job طبیعتا صفحه جاری به وب سرویس پنل پیامک redirect میشه و در واقع حلقه for مربوط به ارسال پیامک ها فقط یه بار اجرا میشه.

برای حل این مشکل هم اومدم از کدهای جاوا و ajax دوست داشتنی استفاده کردم. یعنی ارسال پیامک ها به پنل با متد GET رو از طریق ajax انجام دادم. وقتی صفحه موصوف رو باز می کنم کدها اجرا و پیام ها ارسال میشه ولی مشکل بزرگ اینه که ajax کلاینت سایده و cron job وامونده کدهای ajax رو اجرا نمیکنه.

ممنون میشم از دانش خودتون بنده بی سواد رو بهره مند بفرمایید تا مشکل رو حل کنم.

 

0
hata 2 سال 0 پاسخ ها 168 دیده شده 0

ارسال یک پاسخ