علت استفاده از ssl

سوال

سلام وقت بخیر دوستان

من میخواستم بدونم دلیل استفاده کردن از ssl برای سایت چه مزایایی دارد؟

ممنون میشم کمک کنید

در حال بررسی 1
morteza_ahmadvand 5 سال 4 پاسخ ها 331 دیده شده 1

پاسخ ها ( ۴ )

  1. عرض سلام و ادب خدمت کاربر محترم درسمن

    از جمله مزایای استفاده از ssl:

    _تامین امنیت
    _تایید هویت
    _تاثیر گواهی SSL بر رتبه سایت و رنک گوگل
    _نماد اعتماد الکترونیک دوستاره با داشتن ssl
    _برد تبلیغاتی مثبت
    _اعتبار بیشتر

    موفق باشید

  2. چرا باید از گواهینامه های امنیتی SSL استفاده کنیم؟
    امروزه امر استفاده از گواهینامه های امنیتی ssl بیشتر تبدیل به یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر شده است تا یک انتخاب و سلیقه. اگر مایل به کار کردن در دنیای وب و پا به پای رقیبانتون هستید می بایست حتما مخصوصا با توجه به دلایل زیر اقدام به سفارش یک گواهینامه امنیتی بفرمایید.
    دلایل استفاده از گواهینامه های امنیتی ssl
    ۶ دلیل استفاده از ssl در سایت ها
    ۱٫سئو
    افزایش رنک و محبوبیت در میان موتور های جستجو و در راس آنها گوگل ( Google search engine ranking ) گوگل از سال ۲۰۱۴ رسما تمایز وب سایت ها در استفاده از HTTPS را در رنکینگ وب سایت ها اعلام نموده است و همواره خود را یکی از حامیان اصلی استفاده از پروتکل های رمزنگاری شده معرفی نموده است، این اقدام در ماه های پیش و با تغییرات جدید مرورگر گوگل کروم تکمیل شد، مسئله ای که پس از آن در هر صفحه ای که استفاده از https ضروری تشخیص داده می شود به کاربر هشدار های لازم از سوی مرورگر کروم اعلام می شود و بعبارتی وب سایت های غیر امن به کاربران معرفی خواهند شد.
    ۲٫ امنیت تبادل اطلاعات
    امروزه به هنگام مرور یک صفحه اینترنتی، اطلاعات متنوع و بسیاری از سوی کاربر به سمت سرور میزبانی کننده ارسال و دریافت می گردد، اعم از مشخصات فردی و اطلاعات ثبت نام و یا حتی مشخصات بانکی که در صورت عدم استفاده از گواهینامه های امنیتی ssl برای تبادل اطلاعات، امکان شنود و مشاهده اطلاعات رد و بدل شده در میانه راه بسیار آسان خواهد بود. با استفاده از https تا حدود بسیار زیادی امکان سواستفاده از این طریق مرتفع خواهد شد.
    دلیل استفاده از گواهی نامه امنیتی
    ۳٫ جلب اعتماد کاربران
    در میان انبوه رقبا و وب سایت های مشابه، استفاده از گواهینامه معتبر SSL این پیام را به مخاطب ارسال می نماید که امنیت اطلاعات کاربران برای این وب سایت دارای اهمیت است و در معرفی آن نقش بسزایی خواهد داشت.
    ۴٫ اعتبار و ارتقای جایگاه یک وب سایت
    با استفاده از انواع گواهینامه معتبر EV و OV و انجام مراحل هویت سنجی و بررسی مدارک و مشخصات حقوقی یک وب سایت معتبر و موفقیت در دریافت گواهینامه های امنیتی ssl سطح OV و EV ، مهر تائیدی بر اعتبار و جایگاه یک وب سایت می باشد. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، بازدید کننده در اولین نگاه با مشاهده گواهینامه معتبر شما در می یابد که این هویت فروشگاه قبلا مورد تایید مراجع بین المللی و معتبر قرار گرفته است.
    ۵٫ برندینگ ( Branding )
    استفاده از گواهینامه امنیتی SSl از نوع EV و درج نام و برند یک شرکت در نوار آدرس سبز رنگ مرورگر برای فروشگاه ها و شرکت های بزرگ یک ضرورت محسوب می گردد، و کاربر با مشاهده آن از سطح کاری و اعتباری آن وب سایت و یا فروشگاه آگاه می گردد.
    ۶٫ رسوایی امنیتی
    عدم استفاده از https راه را برای سو استفاده هکر ها و نفوذ کنندگان باز می گذارد، در حالیکه هر روز شاهد گسترش انواع حملات مخرب اینترنتی هستیم، توجه به امنیت اطلاعات متناسب با سطح فعالیت یک مجموعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، غفلت در این امر می تواند موجب لطمه جدی به اعتبار یک مجموعه گردد و با از دست رفتن اعتماد کاربران که احتمالا در طی سالها با هزینه های گزاف تامین شده است، خسارات جبران ناپذیری را برای صاحبان کسب و کارها در پی داشته باشد.

  3. مهمترین دلیل استفاده از پروتکل https و نصب SSL امنیت بالا است. برای سایت‌های تجاری دلیل اینکه شما نیازمند گواهینامه SSL هستید ، حساسیت بالای تراکنش‌ها با کارت‌های اعتباریست. برای دیگر وب سایت‌ها نیز دلیل اصلی استفاده از گواهینامه SSL امن نگاه داشتن صفحه ورود به پنل شما می‌باشد.

    اگر از پروتکل امنی برای صفحه‌های ورود خود استفاده نکنید، نام کاربری و رمز عبور شما به راحتی قابل دسترسی در فضای اینترنت خواهد بود. و استفاده از SSL و تغییر http به https ایجاد اعتماد و اعتبار در بازدیدکنندگان می‌باشد. براساس نظرسنجی Global Sign ، بیشتر از ۷۵ درصد بازدیدکنندگان نگرانی بسیار زیادی برای اعتماد کردن به فروشگاه‌های اینترنتی هستند و همچنین نسبت به اعتبار وب سایت نیز نگران هستند که اطلاعات کاربری آنها به سرقت نرود. با اضافه کردن گواهینامه SSL به وب سایتتان و نمایان شدن رنگ سبز رنگ روی قفل وب سایت ، اعتبار وب سایت بسیار افزایش پیدا می‌کند. این بسیار مهم است که کاربران شما از امنیت وب سایت شما مطمئن شوند و به اینکه اطلاعاتشان در وب سایت شما محفوظ است

  4. با سلام

    SSL یک تکنولوژی امنیتی ست که برای ایجاد یک اتصال امن و کدگزاری شده بین وب سرور و مرورگر کاربر بکار می رود. این اتصال امن، باعث اطمینان در مورد محفوظ ماندن اطلاعات ردوبدل شده بین کاربر و وب سایت می شود.
    حتما تابحال متوجه شده اید که برخی وب سایت ها در نوار آدرس با HTTP شروع می شوند و برخی نیز با HTTPS. اکثرا در مواقعی که اطلاعات حساس و مهم بین کاربران و وب سایت رد و بدل می شود، مانند درگاه پرداخت آنلاین، URL وب سایت ها با https:// شروع می شوند. اما حرف S از کجا آمده است و به چه معنی می باشد؟
    به زبان ساده، حرف  S بیانگر اینست که اتصال شما به آن وب سایت کدگذاری شده است و هکرها نمی توانند داده های انتقالی بین شما و وب سایت را رهگیری کنند. تکنولوژی که پشت این قضیه وجود دارد SSL یا Secure Sockets Layer می باشد.
    هنگامیکه وارد یک وب سایت http (بدون SSL) می شوید، اطلاعات شما ممکن است توسط هکرها رهگیری و سرقت شود. این اطلاعات می تواند شامل داده های مربوط به تراکنش درگاه پرداخت آنلاین باشد و یا اطلاعات فرم های ثبت نامی و یا ورود شما به حساب کاربری‌تان.
    هکر یک برنامه کوچک و غیرقابل شناسایی شنود اطلاعات در سمت سرور پیاده سازی می کند و در پس زمینه منتظر ورود اطلاعات توسط کاربر می ماند. این برنامه به محض اینکه کاربر شروع به تایپ کردن اطلاعات در وب سایت می کند، فعال می شود و تمام اطلاعات ورودی کاربر را ضبط کرده و برای هکر ارسال می کند.
    اما وقتی شما از یک وب سایت HTTPS (دارای SSL) بازدید می کنید، مرورگر شما، یک اتصال به وب سرور برقرار می کند و بدنبال گواهی SSL می گردد. سپس بین مرورگر شما و سرور، اتصال امن برقرار می کند. بنابراین افرادی که در سمت شما و یا وب سایت قرار داشته باشند، نمی توانند اطلاعات شما را رهگیری و به سرقت ببرند.
    این اتصال امن همیشه برقرار خواهد بود و نیازی نیست شما بعنوان مدیر وب سایت کاری انجام دهید.
    هدف اصلی SSL ایجاد ارتباطی امن بین کاربران و وب سایت می باشد. اما علاوه بر این، فعال سازی SSL می تواند برای سئوی سایت نیز فوایدی داشته باشد. بنابر مستندات گوگل وبمستر تولز، استفاده از SSL یکی از فاکتورها و معیارهای رتبه بندی در الگوریتم های گوگل می باشد.

    منبع: mohtava.info

ارسال یک پاسخ