سوال در مورد return در پایتون

سوال

سلام ببخشید یک سوال در مورد return در پایتون دارم

اگر امکان دارد معنی دو return زیر را برایم توضیح بدید و بگید چه کاری انجام می دهند

 

حل شده 0
aminrezash 3 سال 6 پاسخ ها 332 دیده شده 1

پاسخ ها ( ۶ )

  1. در واقع return اول، نتیجه یِ شرطِ درونِ حلقه یِ for  رو در صورتِ برقرار بودنِ شرط بررسی میکنه که True یا به عبارت دیگه، صحیح بودن شرط رو بر میگردونه

    اما در return دوم، به جای اضافه کردن شرط دیگری از قبیل elif یا else، به این صورت نوشته شده که خارج از بدنه  ی حلقه، همون کار else رو انجام میده اما با این تفاوت که : در صورت برقرار نبودنِ شرطِ درونِ حلقه و بعد از بیرون پریدن از حلقه، False یا نادرست بودن شرط رو بر میگردونه.

  2. سلام.validateInput یک تابع است که ورودی آن choice است این تابع با یک حلقه for بررسی میکند که ایا choice با coiceable برابر است یا نه!درصورتی که برابر باشد true برمیگرداند و حلقه پایان می یابد و در صورتی که حلقه تمام شود و choice با هیچکدام از coiceable ها برابر نبود false برمیگرداند.

    بهترین پاسخ
  3. این تابع در طی حلقه داخل تابع هر موقع که پارامتر choice با یکی از اعضای CHOICEABLE برابر شود، تابع مقدار ،True را برمیگرداند و از تابع خارج میشود. ولی اگر طی حلقه این اتفاق نیوفتد، تابع مقدار False برمیگرداند و از تابع خارج میشود.

  4. در return اولی اگر مقداری که ما به ورودی میدهیم برار با coiceable باشد تابع به ما true برمیگرداند و حلقه تمام میشود در غیر این صورت مقدار false را برمیگرداند.

     

  5. دستور return  طوریه که هر جای تابع بهش برسیم دیگه تابع قطع میشه و خطوط بعدی داخل تابع اجرا نمیشن

    اینجا یه حلقه داخل تابع داریم که داخل اون هم یه شرط داره، اگه هیچوقت او شرط برقرار نباشه پس هیچوقت به return داخل شرط نمیرسیم . پس حلقه تمام میشه و به return  false بیرون حلقه میرسیم.

    اما اگه توی حلقه شرط برقرار باشه پس  به  return true  میرسیم و همونطور گه گفتم با رسیدن به  return  کلا تایع قطع میشه و خطوط بعدی بعلاوه return false  دیگه اجرا نمیشن

ارسال یک پاسخ