جریمه نکردن گوگل برای محتوای تکراری

سوال

سلام ، من چند قسمت از صفحات سایتم محتوای خیلی مشابهی دارند، چکار کنم گوگل صفحاتم را جریمه نکند؟

حل شده 0
Alireza 5 سال 4 پاسخ ها 356 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۴ )

  1. از طرف دیگر با زیاد شدن صفحات سایت زمانیکه رباتهای گوگل برای شناسایی و ایندکس آنها صرف میکنند افزایش می یابد، و با توجه به آنکه زمان معینی را در سایت شما هستند امکان بررسی تمام صفحات و مطالب جدید را نخواهند داشت. زیرا زمان خود را صرف بررسی آدرس ها و محتوای تکراری میکنند.
    زمانیکه یک لینک ورودی یا همان بک لینک
    به یک صفحه با چندین آدرس میرسد، ارزش آن به همان میزان تقسیم میشود. بعبارت دیگر یک بک لینک از صفحه ای با پیج رنک ۴ به سایت شما با دو آدرس مختلف همانقدر تاثیرگذار است که یک بک لینک از صفحه ای با پیج رنک ۲ به سایتی با آدرس یکتا.

    مشخصا با کاهش رتبه صفحات شما از گوگل و یا حذف صفحات ایندکس شده، بازدید شما به شدت کاهش خواهد یافت، ولی اگر از ابتدا با همین سیستم مشغول به فعالیت بوده اید؛ شاید زحمات زیادی را هدر داده باشید و در عمل بازدهی و اعتبار سایت شما تا الان باید به مراتب بیش از این بوده باشد. فرض کنید تعداد بازدید سایت شما از طریق گوگل به دو یا سه برابر افزایش یابد، فکر میکنید تا چه میزان بر درآمد و بازدهی سایت شما تاثیر گذار است؟
    در مقالات بعدی روش هایی برای شناسایی صفحات تکراری و نحوه پنهان کردن آنها از گوگل به شما معرفی خواهیم کرد. تا آن زمان اگر احساس میکنید که با مشکل مشابهی برخورد کرده اید میتوانید سوالات خود را در همین مقاله از کارشناسان وبسیما بپرسید.
    کی دیگه از روش هااستفاده از تگ کنونیکال است.

    • محتوای غیرتکراری یا مفید میتوانند برگرفته از دیگر سایتها باشند ولی موجب جریمه سایت شما نگردند، برای اینکار باید اصول نگارشی و حق کپی رایت را رعایت کنید.
    • متن یا پاراگرافی که بصورت نقل قول در سایت می آورید حتی اگر عینا کپی باشد محتوای تکراری نخواهد بود، به شرطی که منبع آن را نیز ذکر کنید.
    • تصاویر سایتهای دیگر یا تصویری از سایت خودتان که در چند صفحه استفاده شده است محتوای تکراری نیست زیرا هنوز گوگل قادر به درک و تشخیص آن نیست. ولی بهتر است که تصاویر را با ذکر منبع استفاده کنید تا بر اعتبار سایت خود نزد گوگل و بینندگان سایت بیافزایید.
    • اینفوگرافیک و ویدئو هایی که با کدهای فراخوان صحیح و از مرجع اصلی در سایت یا مطالب خود قرار میدهید نیز هیچ گونه جریمه ای برای شما بهمراه نخواهد داشت.
  2. با سلام خدمت شما.

    جریمه شدن به خاطر محتوای تکراری (duplicate) گاها مختص به کپی کردن محتوا از سایت های دیگر و انتشار آنها در سایتمان نیست بلکه ممکن است در اثر مشابه بودن بعضی از صفحات به راحتی duplicate بخوریم و اما راه حل چیست ؟

    بهترین برای جلوگیری استفاده از تگ کانونیکال (canonical) در head است . که هنگام Crawl شدن صفحات، ربات های گوگل میفهمند که این صفحه فرعی است و صفحه اصلی در آدرس دیگری وجود دارد و این صفحه را ایندکس نمی کنند.

     

     

    بهترین پاسخ
  3. سلام

    وقت بخیر

    کنونیکال یه راه برای این می باشد که به موتورهای جستجو URL اصلی جهت ایندکس کردن محتوا را معرفی کنیم . استفاده از تگ کنونیکال باعث جلوگیری از بروز اشکالات محتوای کپی از طریق URL های مختلف می شود . به بیان ساده تر ، تگ کنونیکال به موتورهای جستجو می گوید که کدام نسخه URL از یک صفحه را باید ایندکس کنند .
      </  “link rel=”canonical”  href=”https://example.com >

ارسال یک پاسخ