جاوا یا جاوا اسکریپت؟؟

سوال

سلام وقت بخیر ببخشید من تازه میخوام برنامه نویسی رو شروع کنم و بین جاوا و جاوا اسکریپت موندم

کدومشون راحت تر و کاربردی تره؟

در حال بررسی 0
Ali.sbr22 3 سال 2 پاسخ ها 299 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۲ )

  1. سلام,

    این دو زبان برنامه نویسی با اهدافی کاملا متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. این دو زبان برخلاف اسم هایشان به هیچ وجه به یکدیگر ارتباطی ندارند.

    از زبان javascript در زمینه طراحی front-end وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد که بنظرم عبارت زبان برنامه نویسی، عبارت درستی برای دسته بندی جاوا اسکریپت نیست! بلکه باید به آن گفت زبان اسکریپت نویسی که عملکردی شبیه زبان PHP دارد. (زبان PHP قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل را ندارد بلکه در سمت کلاینت اجرا می شود.)

    به طور خلاصه زبان جاوا اسکریپت برای استفاده در مرورگر ها طراحی شده است و توانایی ساختن نرم افزار هایی که زبان جاوا قادر به ساختن آنهاست، ندارد.

    زبان جاوا زبانی شئ گرا است که با یک بار نوشتن برنامه ای در آن قادر خواهید بود در همه پلتفرم ها آن را به اجرا در بیاورید! در ایران از جاوا بیشتر در طراحی اپلیکیشن های اندرویدی استفاده می شود.

    شما باید علایق خودتون رو ارزیابی کنید، دوست عزیز! اگر می خواهید در زمینه طراحی front-end وب سایت ها فعالیت کنید که بنظرم بسیار جذاب و پر درآمد است، میتوانید javascript را یاد بگیرید و در کنارش زبان های ساده ای نظیر html و css هم بیاموزید و در این حوزه مشغول به فعالیت شوید.

    من به شما فعالیت در این حوزه رو به دلیل درآمد خوبش در ایران همچنین جذابیت ذاتی طراحی صفحات اینترنتی، پیشنهاد می دهم.

    ولی اگر دوست دارید که در زمینه طراحی و توسعه اپلیکیشن های اندرویدی و دسکتاپی مشغول به فعالیت شوید، زبان جاوا انتخاب مناسبی برای شماست. (البته در ایران در زمینه طراحی اپلیکیشن های اندرویدی بیشتر فعالیت می شود.)

  2. سلام
    جاوا واسه شروع سنگینه جاوا اسکریپت هم اگه html _css بلد باشی بهتره ولی در کل جاوا اسکریپت ساده تره .

ارسال یک پاسخ