بک لینک چیست و چه مزیتی برای سئو دارد ؟

سوال

ببخشید میخواستم بپرسم بک لینک چیه و چقدر برای سئو سایت مفیده ؟

در حال بررسی 0
elham 5 سال 4 پاسخ ها 419 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۴ )

  1. بک لینک (Backlink ) چیست؟
    بک ‌لینک ها لینک های ورودی به یک سایت هستند و هنگامی که یک وب سایت به وب سایت دیگر پیوند می‌خورد، ایجاد می‌شوند. یعنی زمانی که از سایت خود به سایت دیگر لینک می دهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است. بک‌ لینک‌ها به دلیل بهبود رتبه سایت در گوگل، موجب اعتبار یک وب سایت می‌شوند که این مساله در سئو سایت بسیار اهمیت دارد. در حقیقت، اگر تعداد زیادی از سایت‌ها به یک سایت لینک دهند یا در اصل به آن سایت بک ‌لینک دهند، موتورهای جستجو نتیجه می‌گیرند که آن سایت مفید و سودمند است. در نتیجه هر چقدر که یک سایت بتواند تعداد بک ‌لینک‌های بیشتری به دست آورد، در رتبه‌بندی سایت‌ها از جایگاه بهتری برخوردار می شود. موتور جستجوی گوگل همواره تلاش می کند به کاربران خود بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد، به همین دلیل به رتبه‌بندی سایت‌ها می‌پردازد. سایت هایی که بک لینک طبیعی، زیادی دارند و همچنین به صورت مرتب و منظم در سایت خود محتوای جدید قرار می دهند، رتبه خوبی دارند. توجه کنید که بک لینک ها را نمی توان از سایت هایی که رتبه بالایی دارند، خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو به راحتی می توانند سایت هایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک می کنند را شناسایی کنند و از رتبه آن ها بکاهند. کیفیت بک‌لینک‌ها از تعداد آن‌ها اهمیت بیشتری دارد و در بالابردن رتبه سئو سایت تاثیرگذارتر هستند.

  2. بک لینکها در واقع لینکهای ورودی به صفحات وب شما هستند.
    وقتی یه صفحه وب به یه صفحه وب دیگه لینک میده، بهش میگن بک لینک. قبلا بک لینکها بزرگترین معیار رتبه بندی سایتها بودن. صفحه ای که بک لینکهای زیادی گرفته بود میتونست روی همه موتورهای جستجوی معروف رتبه بالاتری بگیره. البته هنوز هم تا حد زیادی همینطوره

  3. سلام خدمت شما .

    به زبان ساده که بگویم بک لینک، پیوند و لینک هایی است که از وب سایت های دیگر به سایت شما داده میشود و یا اگر از سایت خودتان به سایت دیگری لینک بدهید درواقع  آن سایت از شما   بک لینک گرفته.

    لینک دهی به صفحات داخلی سایتتون بک لینک حساب نمی شود و جز لینک سازی داخلی محسوب میشه.

    بک لینک گیری صحیح میتواند خیلی تاثیر مثبتی برای سئو سایتتان داشته باشد به شرط اینکه محتوای با کیفیت هم در راستای این داشته باشید و اصول On Page Seo را به خوبی رعایت کرده باشید.

    یک نکته طلایی برای بک لینک ،تعداد زیاد بک لینک ها کمکی به سئو سایت شما نمی کند ، اما تعداد بک لینک های مرتبط و با کیفیت (منظور از با کیفیت، سایت هایی که پیج رنک بالایی داشته باشند و اسپم نباشند و Authority خوبی داشته باشند) به سئو شما کمک خیلی بزرگی میکند.

    خریدن بک لینک هم کار خیلی قشنگی نیست زیرا بعد از به روز رسانی الگوریتم ها، گوگل به راحتی میتواند در اثر گذر زمان تشخیص دهد که بک لینک خریده اید.

    پس توصیه نمی کنم که اقدام به خریداری بک لینک کنید، باید آنقدر سایتتون خوب باشد و محتوای قدرتمندی داشته باشد که کاربران در وب سایت ها و وبلاگ های خود از محتوای شما استفاده کنند و لینک سایت شما را قرار دهند به این میگن  بک لینک سازی طبیعی.

    همچنین شما میتوانید در شبکه های مجازی فعالیت کنید و از لینکهایی که به سایت شما میدهند استفاده کنید.

    امیدوارم مطالبی که گفته شد برایتان مفید واقع شده باشد . پیروز و سربلند باشید

     

  4. سلام

    وقت بخیر

    به زبان ساده بک لینک به پیوندهایی گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود. زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند می‌دهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده‌است.

    اگر به این فکر هستید که با خرید بک لینک در سایت‌های با پیج رنک بالا می‌توانید قدرت دامین و سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری را بگیرید، سخت در اشتباهید! زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایت‌هایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک می‌کنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها می‌کاهد.

    شما باید بک لینک‌ها را به صورت طبیعی دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و کاربردی تولید کنید تا کاربران در سایت‌ها و وبلاگ‌های خود لینک‌های شما را قرار دهند. همچنین از شبکه های اجتماعی می‌توانید برای یک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید.

    ربات های خزنده و موتور های جستجو گوگل به ساختار بک لینک ها، نحوه ی استفاده و همچنین میزان آن در سایت شما اهمیت زیادی می دهند. به اندازه ای که یکی از مهم ترین معیار های ارزیابی آنها بک لینک ها می باشد.

    بک لینک ها علاوه بر آنکه پل ارتباطی وب سایت ها به حساب می آیند، عامل اصلی بالا بردن اعتبار و رتبه سایت در موتورهای جستجو هستند. رتبه بالا  شما را در ابتدای لیست جستجو قرار داده و ترافیک و بازدید بیشتری را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد. لینک سازی بخش مهمی از بسیاری از استراتژی های موتورهای جستجو است و مکانیزم آن بسیار دقیق است. اگر شما از تکنیک های مناسب استفاده کنید، می توانید به مخاطبینی دست  دسترسی داشته باشید که به طور بالقوه به مشتریان تبدیل می شود.

ارسال یک پاسخ