الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟ و چه تاثیری بر سئو دارد

سوال

الگوریتم مرغ مگس خوار چیه چگونه شکل گرفت کاریردش چیه؟ لطفا توضیح کاملی بدید

در حال بررسی 0
Alireza 5 سال 4 پاسخ ها 368 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۴ )

  1. کم کم گوگل به این نتیجه رسید که بهتر است به معنای کلمات و ارتباط آن‌ها با هم توجه عمیق‌تری نشان بدهد. چرا؟ چون گاهی تولیدکنندگان محتوا برای قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل مجبور بودند به شکل مکرر از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنند. با این کار کیفیت مطالب پایین می‌آمد و سایت‌هایی که محتوای عالی تولید می‌کردند، نمی‌توانستند خوب دیده شوند. سرانجام…

    در ۲۰ آگوست سال ۲۰۱۳ گوگل الگوریتم دیگری را برای بهبود موتور جستجوی خود و تکمیل دو الگوریتم قبلی (پاندا و پنگوئن) معرفی کرد که مرغ مگس خوار یا Hummingbird نام گرفت.

    دلیل اینکه نام مرغ مگس خوار برای این الگوریتم انتخاب شده، “سرعت و دقت” آن است. الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌کند و مترادف آن‌ها را تا حد زیادی می‌شناسد. مگس خوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به شما نشان می‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند.

    در واقع، هدف گوگل از ارائۀ الگوریتم مرغ مگس خوار این بود که هم نتایج واقعی‌تر و دقیق‌تری را به کاربران نمایش دهد و هم کاری کند که وبمسترها به تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند توجه ویژه‌ای کنند.

  2. فرض کنید که دو سال پیش می‌خواستید یک مقاله در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار بنویسید. برای دیده شدن در نتایج گوگل راهی نداشتید جز اینکه کلمه کلیدی خود (مرغ مگس خوار) را چندین و چند بار در متن تکرار کنید. این کار باعث می‌شد که کاربر ارتباط خوبی با متن شما برقرار نکند و در نتیجه کیفیت محتوا کاهش یابد.

    تکرار بیش از‌ اندازه‌ی عبارت کلیدی در محتوا باعث شد که گوگل برای نشان دادن نتایج موردنیاز کاربر، به جای تمرکز بر کلمه کلیدی، معنا و مفهوم عبارات را معیار خود قرار دهد. الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird راه حلی بود که گوگل در ماه آگوست ۲۰۱۳ معرفی کرد، و با استفاده از آن موفق به درک منظور مخاطبان خود در نتایج جستجو شد. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای افزایش ارزش تکنیک‌های سئو کلاه سفید همین مرغ مگس خوار بوده است.

  3. سلام و درود وقت شما بخیر.

    با یک مثال ساده این الگوریتم را برایتان توضیح می دهم.

    شاید برایتان پیش آمده که داخل موقعیتی قرار گرفته اید که نیاز خیلی ضروری برای رسیدن به جواب هایتان دارید، مثلا دوست یا اقوام از شما یک سوالی می پرسد که مجبور می شوید آن را در گوگل تایپ کنید.

    حال اگر عبارت مورد نیاز را سرچ کرید و دیدید نتیجه آن اصلا اونی نبوده که دنبالش بودید، چه حالی به شما دست می دهد؟

    در مدتی قبل که الگوریتم های گوگل آنقدر قدرتمند نشده بودند سایت هایی بودند که با استفاده بی رویه از کلمات کلیدی غیر مرتبط و محتوای بی کیفیت و نا مناسب در سرپ گوگل جا خوش کرده بودند ولی غافل از آنکه که گوگل در حال به روز رسانی و ساخت الگوریتم مرغ مگس خوار است.

    الگوریتم مرغ مگس خوار ساخته شد برای بازید از محتوا، و جریمه کردن سایت هایی که به نحوی قصد در فریب دادن گوگل بودند.

    گوگل در سال ۲۰۱۳ با معرفی الگوریتم Hummingbird به جای اینکه روی keyword ها تمرکز کند و تراز خود را روی کلمه کلیدی بزارد، تمام قدرت خود را برای تحلیل کردن محتوا و فهمیدن معنا و مفهوم عبارات قرار داد.

    شما میتوانید نام یکی از ورزشکاران را سرچ کنید و یا سن و مشخصات آن فرد را مورد جست و جو قرار بدهید میبینید که گوگل اطلاعات کافی را به شما نمایش میدهد در واقع گوگل به موتور پاسخ گویی تبدیل شده است .

    تمام هدف و به روز رسانی های گوگل برای الگوریتم های خود، راضی نگه داشتن کاربران است،

    الگوریتم مرغ مگس خوار نیز با رعایت کردن حس کنجکاوی کاربران و تحلیل کردن رفتار کاربران و محتوای مورد نظر سعی میکند بهترین پاسخ را به عبارت جست و جو شده بیاورد.

    موفق و پیروز باشید

  4. سلام

    وقت بخیر

    اگر خاطرتان باشد، در چندین سال پیش که الگوریتم‌های گوگل هنوز تا این حد هوشمند نبودند، رسیدن به پاسخ سوال شما اصلاً به این سادگی نبود و حتی شاید غیر ممکن بود از این بابت که ممکن بود که عبارت یا سوال خود را در گوگل جستجو کنید، اما اولین نتایجی که به شما نشان داده می‌شدند صفحات اسپم و نامرتبط باشند و این موجب ازرده خاطری شما شود و باعث شود که از یافتن پاسخ سوال خود صرف نظر کنید.

    این چنین سایت هایی با استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه سعی در فریب دادن گوگل داشتند. به این صورت که وقتی شما اولین نتیج های گوگل را باز می کردید با تعداد بیشماری پاپ اپ تبلیغاتی مواجه می شدید.

    اما گوگل هم عقب ننشست و با ایجاد الگوریتم مرغ مگس خوار توانست سایت های اسپمری را که در رنکینگ های برتر گوگل جای خوش کرده بودند را به طور کامل از صفحات گوگل محو کند.

    الگوریتم مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالایی کلمات را بررسی می‌کند و مترادف آن‌ها را تا حد زیادی می‌شناسد. مگس خوار در حالی که نزدیک‌ترین نتایج را به شما نشان می‌دهد، صفحاتی را هم که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند(یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه) و محتوای درست و حسابی ندارند جریمه می‌کند.یعنی گوگل حرف شما را عمیق‌تر از قبل می‌فهمد، می‌داند که به دنبال چه هستید و صفحاتی را نشان می‌دهد که نیازتان را برطرف کند. و اساسا رضایت کاربران هدف اصلی ایجاد  این الگوریتم بود.

    این الگوریتم توجه ویژه گوگل به نیاز کاربران و عبارات جستجو شده را نشان می دهد. و به نظر من بهترین کاری که می توانید بکنید این است که با تحلیل عباراتی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند مطالب مفیدتری و منحصر به فردی تولید کنید و محتوای خود را طبق عباراتی که مخاطبین شما به دنبال آن جستجو می کنند تولید نمایید. برای همین هر کاری که میدانید سبب این می شود که کاربر با شما تعامل بیشتری را نشان دهد انجام دهید.

     

ارسال یک پاسخ