الگوریتم رنک برین rankbrain چیست؟ و تاثیر باورنکردنی آن بر سئو

سوال

سلام دوستان ارجمند، می خواستم در مورد الگوریتم رنک برین برام بگید به طوری که بفهمم کاربرد آن چیه و راحت درکش کنم و اینکه چه تاثیری بر سئو دارد.ممنونم اگه میشه هرچه سریع تر جواب بدید

در حال بررسی 0
elham 5 سال 2 پاسخ ها 474 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۲ )

  1. رنک برین را می توان یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل بر مبنای هوش مصنوعی دانست.
    الگوریتم رنک برین (Rankbrain) وظیفه درک مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر را داشته تا بهترین پاسخ را برای وی در SERP به نمایش در بیاورد؛ این الگوریتم نتایج جستجو را بر اساس رفتار کاربر طبقه بندی می کند.

  2. سلام وقت بخیر

    الگوریتم رنک برین جز اون دسته از الگوریتم های پیچیده ولی با کارایی بالا به حساب میاد که گاهی ممکنه باعث افزایش رتبه و گاهی باعث تنزل و افت رنکینگ شما شود.

    یکم از این الگوریتم رنک برین برایتان بگویم و بعد ویژگی هاشو مورد برسی قرار بدیم.

    ماهیت شکل گیری این الگوریتم و تمامی الگوریتم های گوگل این است که کاربران در هنگام جست و جوی عبارت مورد نظر به بهترین و درست ترین و نزدیک ترین نتیجه برسند و این الگوریتم هم با توجه به علایق کاربران و محاسبات ریاضی پیچیده ای که به کار میگیرد در روند امتیاز دهی و رنک دادن به عبارت جست و جو شده نقش بسزایی را می گذارد.

    این الگوریتم جز آن دسته از الگوریتم ها می باشد که گوگل وجود آن را تائید کرده است.

    به جرات میتوان گفت این الگوریتم جز سومین عامل در تاثیر گذاری در تعیین نتایج و پاسخ گویی به سرچ های انجام شده و رتبه بندی سایت ها می باشد.

    الگوریتم رنک برین  از هوش مصنوعی فوق العاده ای استفاده می کند که حتی از تصور به دور است، مثلا در هنگام سرچ کردن شاید برای شما نیز پیش آمده است که کلمه ای را جست و جو می کنید که در نتایج گوگل وجود ندارد ولی نزدیک ترین مطالب برای آن کلمه جست و جو شده پدیدار می شود، پس می توان فهمید که این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی کلمات را می تواند تفسیر معنایی می کند .

    کارایی این الگوریتم به تشخیص مطالب برای کلمات جست و جو شده ختم نمی شود و برای آنکه میزان رضایت کاربران را از نتایجی که نشان داده است را بسنجد، یک محاسباتی نیز برای گزینه های انتخاب شده توسط کاربر را دارد.

    مثلا شاید شما میخواهید نرم افزاری را دانلود کنید وقتی عبارت مورد نظر را جست و جو میکنید و آن سایت هدفی که در نظر دارید به عنوان مثال در رتبه پایین تری قرار دارد ولی شما باز به دنبال آن میگردید و سایت مورد نظر را کلیک میکنید، در واقع سایتی را انتخاب میکنید که قبلا با آن کار کردید و از لحاظ UI/UX عالی بوده است و نظر شما را جلب کرده یا اینکه تعریف آن سایت را از آشنایان و … شنده اید، این کار و این انتخاب برای این الگوریتم مهم است و ممکن است رتبه خوبی به سایتی که مورد محبوبیت مردم قرار دارد را بدهد پس داشتن ظاهر خوب و ایجاد فضایی برای رابط کاربری خوب برای کاربران به طور غیر مستقیم تاثیر خیلی زیادی بر افزایش رتبه شما میگذارد.

    بازم سوالی داشتید در خدمت هستم، موفق و پیروز باشید

ارسال یک پاسخ