استفاده از orm به نام Dapper چه مزایایی داره؟

سوال

سلام و عرض ادب به همراهان

در برنامه نویسی سی شارپ من همیشه از entitty framework استفاده میکنم.اما چند روز پیش یکی از دوستان بهم پیشنهاد Dapper Orm رو داد!

خواستم بدونم کسی از دوستان میتونه منو راهنمایی کنه که چی هست! و یک کلیّت از این موضوع بهم بده!

حل شده 1
Sahand 5 سال 3 پاسخ ها 624 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۳ )

  1. سلام دوست درسمنی عزیز

    Dapper یک منبع باز و سبک ORM است که توسط تیم Stack Overflow ساخته شده است. Dapper در مقایسه با سایر ORM ها در درجه اول به دلیل وزن سبک بسیار سریع است.Dapper با توجه به عملکرد و سهولت استفاده ساخته شده است. این نرم افزار پشتیبانی از اتصال اشیاic استاتیک و پویا را با استفاده از تراکنش ها ، روش های ذخیره شده یا درج انبوه داده ها فراهم می کند.

  2. با سلام

    Dapper یک ORM کوچک، سبک و سریع می باشد که دارای محبوبیت زیادی است که وظیفه آن مدیریت ارتباط بین محیط برنامه نویسی و دیتابیس می باشد. شما با کمک Dappe می توانید به سادگی دستورات SQL خود را در قالب Stored Procedure و یا دستورات مستقیم SQL اجرا نمائید. Dapper کمک می کند قسمت هایی مانند مدیریت Connection ها، اجرا Command های SQL ای و همچنین تبدیل نتایج درخواست (Select Result) به ViewModel بسیار ساده و سریع انجام شود

  3. درود و مهر

     

    دقت بفرمایید که دپر به طور قطعی یک ORM  نیست. در واقع هم میشه گفت هست و هم میشه گفت نیست. خیلی از افراد هنوز روی این موضوع بحث دارن. ولی خب بهتره بهش بگیم micro ORM و یا یک object mapper ساده.

     

    در رابطه با اینکه دپر بهتر از EF هست یا خیر هم باید بگم هم آره و هم نه! در واقع بستگی به شرایط استفاده داره.

    اغلب افراد دپر رو وقتی ترجیح میدن که خودشون میخوان کوئری هارو با کارایی بهینه تری بنویسن.

     

    مزیت خوبی که در مورد دپر هست اینه که دپر sql injection safe  هست.

     

    آموزش سی شارپ

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ