آیا گوگل محتوای کپی شده را میفهمد؟

سوال

سلام ، اگر من متنی از یک سایت را کپی کنم و در سایت خودم قرار بدهم گوگل سایتم را جریمه میکند ؟ قبلنا این کارو کردم و جریمه ای نشدم آیا بازم میشه همین کارو تکرار کنم؟

حل شده 0
Alireza 5 سال 5 پاسخ ها 907 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۵ )

  1. گوگل محتوای کپی شده را چطور تعریف می کند؟
    محتوای تکراری توسط گوگل به عنوان محتوایی تعریف شده است که «در دامنه های مختلف وجود دارد که یا به صورت کامل با محتوای دیگری تطابق داشته و یا به حد زیادی نسبت به آن تشابه دارد».
    محتوایی که مطابق با این توصیف باشد ممکن است در صفحات مختلف در یک وبسایت و یا بین وبسایت های مختلف تکرار شده باشد. جاهای رایجی که این محتوای تکراری ممکن است پنهان شده باشد شامل کپی های تکراری در صفحه های فرود یا پست های وبلاگ و یا نواحی دیگر مانند متاهای توضیحات باشد که در کد های صفحه وبسایت تکرار می شوند و شناسایی آن ها دشوار تر می باشد.

    محتوای تکراری ممکن است به صورت سهوی به روش های مختلف ایجاد شود. مثلا ممکن است شما خیلی ساده یک محتوای موجود را اشتباهی دوباره پست کنید و کاری کنید که محتوای این صفحه از طریق URL های مختلف در دسترس باشد.

    زمانی که بازدید کننده ها به صفحه شما می آیند و می خواهند محتوایی که شما جدیدا پست کرده اید را مطالعه کنند، متوجه می شوند که قبلا این محتوا را خوانده اند. همین موضوع باعث کاهش اعتماد آن ها نسبت به سایت شده و احتمالا آن ها دیگر در آینده از محتوای شما استفاده نخواهند کرد. موتورهای جستجو هم وقتی که با صفحه های مختلف با محتوای مشابه یا عینا تکراری رو به رو می شوند، گیج شده و حتی گاهی با جریمه سایت و کاهش رتبه بندی اش، نسبت به آن پاسخ می دهند.
    در عین حال، سایت هایی وجود دارد که با اهداف شوم محتوای تکراری را منتشر می کنند. آن ها محتوا را از سایت های دیگری که متعلق به آن ها نیست سرقت می کنند و یا برای بازی دادن الگوریتم های موتور جستجو، به عمد محتوای تکراری را منتشر کرده تا در زمینه ی سئو به موفقیت برسند.

    همچنین سناریو هایی نیز وجود دارد که بازنویسی محتوا موجود قابل قبول است. مثلا پست های مهمان، محتوای هم نشری، تغییرات عمدی بر روی نسخه اصلی و موارد دیگر. این تکنیک ها فقط باید بر اساس اهداف درستی انجام شود که به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند که این محتوا، بر اساس هدف خاصی بازنویسی شده است (که در قسمت زیر این موارد توضیح داده شده است).

    یک ابزار بررسی خودکار محتوای تکراری می تواند خیلی سریع و راحت به شما کمک کند که این محتوا در کجای وبسایت شما وجود دارد. حتی در صورتی که در کدهای سایت مخفی شده باشد. این ابزار می تواند هر URL و متاهای توضیحاتی که شامل محتوای تکراری هستند را نشان بدهد تا شما بتوانید این مشکلات را به راحتی رفع کنید.
    در حالی که بیشتر این محتوا باید حذف شود و یا نسخه اصلی به عنوان جایگزین اضافه شود. چند روش دیگر نیز وجود دارد که شاید برای شما مفید باشد.

    نحوه بررسی محتوای تکراری
    ۱٫ استفاده از تگ <rel=canonical <link
    تگ canonical می تواند به موتور جستجو بگوید که کدام URL خاص باید به عنوان نسخه اصلی صفحه در نظر گرفته شود، از این رو باعث می شود هیچ ابهامی برای موتور جستجو از نظر محتوای تکراری٬ باقی نماند.

    ۲٫ استفاده از ریدایرکت ۳۰۱
    این روش، یک روش ساده و مطابق با میل موتور جستجو می باشد که باعث می شود وقتی لازم است صفحه تکراری حذف شود، بازدید کننده ها به URL صحیح ارسال شوند.

    ۳٫ استفاده از تگ های متا “noindex”
    این روش به سادگی به موتور جستجو می گوید که صفحه ای را ایندکس نکند که این موضوع در شرایط خاص می تواند خیلی مفید باشد.

    ۴٫ استفاده از ابزار Google’s URL Parameters
    این ابزار به شما کمک می کند به گوگل بگویید که صفحه هایی که پارامتر خاصی دارند را کراول نکند. این روش می تواند در صورتی مفید باشد که سایت شما از پارامتر هایی استفاده می کند تا محتوایی را به کاربر ارائه کند که بیشتر محتوای مشابهی دارند. اما تغییرات فرعی در آن ایجاد شده است (مثلا تغییرات در تیترها، رنگ سایت و غیره). این ابزار باعث می شود گوگل بداند که شما به عمد از محتوای تکراری استفاده کرده اید و نباید این صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

  2. کپی کردن محتوای سایتهای دیگر امری اجتناب ناپذیر است، از اینرو این غول جستجو هیچگاه برای کپی محتوا جریمه قائل نشده است.

    ولی شاید نیاز باشد کمی در مورد محتوای تکراری با هم روراست باشیم: گوگل عنوان کرده است که محتوای کپی شده را هیچگاه مشمول پنالتی و جریمه نخواهد کرد مگر آنکه محتوای کپی شده را دزدی تشخیص دهد،

    بدان معنا که محتوایی که در سایت دارید، پیش از سایت شما از یک منبع معتبر تر در گوگل منتشر شده باشد. گوگل در موارد زیادی عنوان کرده که اگر شرایط کپی محتوا به تعداد زیاد تکرار شود و گوگل تشخیص دهد که نشر محتوای تکراری توسط شما با هدف فریب گوگل و دستیابی غیر عادلانه به رتبه های بالا انجام شده است ، بیشک شما را با امتیاز منفی و قرار دادن در لیست سیاه جریمه سختی خواهد کرد.

  3. گوگل یک موتور جست جوی بسیار قوی است و همه تلاشش خود را برای بهترین بودن انجام میدهد.پس هنگام تولید محتوا باید به کپی کردن عکس و متن توجه کنید.

    گوگل مانند یک معلم تیز هوش متوجه تقلب ها میشود.

  4. سلام و درود خدمت شما،

    اینکه بگویم گوگل محتوای کپی شده را نمی فهمد اشتباه است، تا چند وقت پیش امکان این بود که محتوایی را از جایی کپی کنید و گوگل هم جریمه ای در نظر نگیرد، ولی همانطور که میدانیم الگوریتم های گوگل مدام در حال به روز رسانی است و اینکه جدا توصیه میکنم از محتوای کپی شده در سایت خودتان استفاده نکنید زیرا مطمئن باشید بی برو برگرد داپلیکیت می خورید، سعی کنید محتوای یونیک تولید کنید تا هم ارزش کار خودتان حفظ شود و هم حقوق سایت هایی که به خوبی محتوا تولید میکنند حفظ شود.

    خلاصه حرفم : به هیچ وجه از محتوای کپی شده استفاده نکنید و به محتوا بها بدید تا نتیجه مطلوب آن را دریافت کنید.

    پیروز و سربلند باشید

    بهترین پاسخ
  5. سلام

    وقت بخیر

    فرض کنید که سایتی صفحه ای با عنوان آموزش طراحی سایت ایجاد کرده است. قطعا بیشمار سایت های آموزشی وجود دارند که این آموزش را با همین عنوان قرار داده اند. گوگل محتوا هایی را که عنوان مشابه دارند را مشخص کرده و سپس قسمتی از متن را که با کد های <blockquote> (در html تگی به نام <blockquote> که برای قرار دادن بخشی از یک سایت در سایتی دیگر بکار میرود.) ایجاد نشده باشد را بصورت تصادفی انتخاب می کند. این کار معمولا روی سایتی که صفحه خود را زودتر از دیگر سایت ها ایجاد کرده انجام میشود . سپس سایت های جدیدتر را که عنوانی یکسان و یا مشابه با عنوان سایت قدیمی تر دارند را با آن قسمت از محتوا که بصورت تصادفی انتخاب شده بود جستجو می کند. اگر همان محتوا را در سایت یافت مطلب سایت را کپی فرض خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ