بدست آوردن بزرگترین و کوچکترین عنصر لیست به کمک تابع (تمرینهای درسمن)

سوال

برنامه ای بنویسید که توسط تابع یک لیست از اعداد صحیح غیر از صفر از ورودی گرفته و سپس توسط تابع دیگر بزرگترین و کوچکترین عنصر لیست را پیدا کرده و چاپ کند (شرط پایان دریافت اعداد وارد شدن عدد صفر توسط کاربر باشد)

 

Input :

Enter Number : 25

Enter Number : 9

Enter Number : 83

Enter Number : 6

Enter Number : -12

Enter Number : 17

Enter Number : 0

 

Output :

Max is : 83

Min is  : -۱۲

در حال بررسی 0
مهدی عباسی 3 سال 9 پاسخ ها 3043 دیده شده 5

پاسخ ها ( ۹ )

  1.  

  2. def inputList():
        mainList = []
        while True:
            n = int(input(‘Enter the number: ‘))
            if n == ۰:
                break
            mainList.append(n)
        return mainList
    def maxMin(mainList):
        max = mainList[0]
        min = mainList[0]
        for i in mainList:
                if i > max:
                    max = i
        for j in mainList:
                if j < min:
                    min = j
        print(‘Max is ‘ , max)
        print(‘Min is ‘ , min)
    maxMin(inputList())

  3.  

  4.  

  5.  

  6. using System;
    using System.Collections.Generic;
    using System.Text;

    namespace ConsoleApplication20
    {
    class Program
    {
    static void Main(string[] args)
    {
    int num=0 , max = 0, min = 0, i = 1, cntx = 0, cnty = 0; ;

    max = num;
    min = num;

    //while (i <= 10)
    //{
    // Console.Write(“number{0}= “, i );
    // num = int.Parse(Console.ReadLine());
    // i++;

    // if (num > max)
    // {
    // max = num;
    // }
    // cntx++;
    // if (num < min)
    // {
    // min = num;
    // }
    // cnty++;
    //}
    for(i=1;i<10;i++)
    {
    Console.Write(“number{0}= “, i);
    num = int.Parse(Console.ReadLine());

    if (num > max)
    {
    max = num;
    }
    cntx++;
    if (num < min)
    {
    min = num;
    }
    cnty++;
    }

    Console.WriteLine(“”);
    Console.WriteLine(“max= ” + max);
    Console.WriteLine(“min= ” + min);
    Console.ReadKey();
    }
    }
    }

  7.  

  8.  

ارسال یک پاسخ