انتخاب زبان مناسب برای برنامه نویسی وب

سوال
سلام وقت بخیر خسته نباشید
میخواهم شروع کنم برنامه نویسی وب یاد بگیرم راهنمایی میکنیدکدام روش بهتر است؟ Asp.net یا php یا…
حل شده 0
Movahedi 5 سال 2 پاسخ ها 460 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۲ )

  1. دوست عزیز سلام

    برای یادگیری وب شما باید یه سری زبانهای برنامه نویسی سمت کلاینت رو یاد بگیرید و یه زبان برنامه نویسی سمت سرور، زبانهای برنامه نویسی سمت کلایند که حتما باید اونارو یاد بگیرید به ترتیب HTML بعد CSS و بعدش Java Script هست، اما برای انتخاب زبان سمت سرور شما می تونید از بین زبانهای مختلف مثل PHP و ASP.NET و … یکی رو انخاب کنید ، که با توجه به امکانات و ویژگیهای بسیار بالا ASP.Net Core توصیه من زبان ASP.NET MVC هست که بعد از یادگیری این زبان شما می تونید برید سراغ ASP.NET Core البته این رو هم بگم که مدت زبان زیادی رو باید برای حرفه ای شدن در حوزه وب صرف کنید، ولی قطعا ارزشش رو داره.

    شما می تونید برای یادگیری این زبانها به سایت آکادمی آنلاین درسمن به آدرس https://darsman.com هم سر بزنید

    بهترین پاسخ
  2. سلام دوست درسمنی

    انتخاب زبان برای برنامه نویسی وب بستگی به هدف شما دارد، می‌خواهید برنامه‌نویسی وب را برای چه کاری (استفاده شخصی، تحصیلی یا حرفه‌ای) بیاموزید؟اگر هدف شما از برنامه‌نویسی، پیدا کردن شغل است، زمان و هزینه خود را بر روی یک زبان مناسب صرف کنید. در صورتی که می‌خواهید برای انجام پروژه‌های شخصی یا صرفاً جهت سرگرمی برنامه‌نویسی کنید، بهتر است از یک زبان ساده شروع کنید. در این صورت، انتخاب یک زبان متن‌باز، به دلیل رایگان بودن و منابع زیاد، بهترین گزینه خواهد بود.

    اما برای شزوع برنامه نویسی وب ابتدا شما باید Html و Css را یاد بگیرید.

    HTML و CSS : با این که این دو، زبان‌های برنامه نویسی نیستند اما با این حال برای ساخت صفحات وب به هر دوی آنها نیاز است. HTML ساختار صفحه را و CSS استایل و زیبایی آن را ایجاد می‌کند.

    و JavaScript هم باید تا حدودی یادبگیرین،

    JavaScript : جاوااسکریپت تنها راهی است که می‌توان به سمت مرورگر، منطق و تغییرات در لحظه(مانند تغییر قیمت ارز) اضافه کرد. امروزه شما می‌توانید از جاوا اسکریپت هم برای سمت مرورگر(کلاینت) و هم سمت سرور استفاده کنید، که با استفاده از فریم ورک‌هایی مانند Meteor یا React این کار بسیار آسان است.

    حالا شما باید تصمیم بگیرید که به چه زبانی علاقه دارید Net. یا PHP؟

    پیشنهاد من Net. است که برای یادگیری Net. ابتدا باید زبان #C را بیاموزید.

    سی‌شارپ (#C): این زبان، لزوماً یک زبان برنامه‌نویسی وب نیست؛ بلکه یک زبان عمومی محسوب می‌شود. برنامه‌های کاربردی وب که در فریم‌ورک «ASP.NET» ساخته شده‌اند، اغلب بر مبنای سی‌شارپ هستند. اکثر برنامه‌های تحت ASP.NET، در «ویژوال بیسیک» (Visual Basic) یا سی‌شارپ ساخته می‌شوند، اگرچه این کار توسط عمده‌ی زبانهای «دات‌نت» (NET.) قابل انجام است.

    وبعد از یادگیری سی شارپ شما می توانید کار با ASP.Net را بیاموزید و شروع به برنامه نویسی وب کنید.

    میشد مفصل تر در مورد این موضوع توضیح داد اما ترجیح دادم که بصورت کوتاه و خلاصه تا حدودی با زبان مناسب برای برنامه نویسی وب آشنا شوید، امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم.

    اگر بازهم سوالی بود شما می توانید در همین انجمن مطرح کنید.

ارسال یک پاسخ