متا دیسکریپشن چیست؟ و چگونه میشود یک meta description قوی ساخت!!!

سوال

سلام لطفا meta description برام توضیح بدید و اینکه چطور میشه یک متا دیسکریپشن قوی ساخت

در حال بررسی 0
Alireza 5 سال 3 پاسخ ها 904 دیده شده 0

پاسخ ها ( ۳ )

  1. سلام وقت بخیر دوست عزیز،

    در چندی پیش متا دیسکریپشن یکی از پارامتر های مهم در  on page  سئو تلقی می شد ولی به تازگی گوگل اعلام کرده این تاثیری بر سئو ندارد ولی خب آنقدر هم بی تاثیر نیست!

    حالا متا دیسکریپشن (Meta Description) چیه؟

    یک متا تگی می باشد که چکیده از محتوای شما را مشخص می کند، و نوشته و توضیحاتی است که در صفحه نتایج جست و جو(SERP) زیر عنوان قرار می گیرد.

    گاهی Meta Description مثل یک قلاب ماهی گیری عمل می کند و می تواند مخاطبان را به سایت شما هدایت کند، پس نکاتی وجود دارد که لازم میدونم براتون توضیح بدم.

    طول استاندارد برای Meta Description:

    جواب سوالی که شما پرسیدید در این ویژگی نمایان می شود، به طور استاندارد طول متا دیسکریپشن باید بین ۱۴۰ تا ۱۷۵ کاراکتر با space باشد.

    متن جذاب و کاربر پسند :

    توجه کنید که متنی که قرار است برای متای خود بنویسید ممکن است توسط کاربران خوانده شود و فقط مختص گوگل نیست، پس خیلی باید توجه کنید که متنی خوب ، جذاب و روان بنویسید و از بمباران کلمات کلیدی در این قسمت خود داری کنید.

    تکراری نبودن Meta Description :

    سعی کنید تمام متا ها را سر حوصله خودتان بنویسید و از کپی کردن و تکرار آن برای متا های صفحات دیگر، جدا خود داری کنید.

    ساخت Meta Description توسط گوگل:

    بله، گوگل آنقدر هوشمند شده است که حتی تصورش هم نمی توانید بکنید، گاهی ممکن است بر اثر کوتاه بودن یا مناسب نبودن متا دیسکریپشن، خودش اقدام به نوشتن میکند، البته ممکن است متنی که نوشته اید از لحاظ طول نوشتاری مشکلی نداشته باشد، اما باز ممکن است گوگل به صورت تصادفی خودش برای شما یک متا دیسکریپشن بسازد.

    بازم اگه سوالی داشتید در خدمتم، موفق باشید

  2. توضبحات متا همانند عنوان مهم است. پس باید توضیحات متا را جذاب و قوی بنویسید. برای توضیحات متا بهتر است از جمله استفاده کنید. معمولا سه جمله جذاب و مناسب برای توضیحات متا کافی است. می‌توانید سبز کردن چراغ‌های سئو در Yoast SEO را مطالعه کنید.

  3. متا description یه توضیحی از کاری که توی سایتت انجام میدی هستش و تازگیا منسوخ شده ولی اگه میخای استفاده کنی باید بدونی که میتونی از کلماتی که توی متا key خودت استفاده کردی توی description هم استفاده کنی اما به صورت جمله بندی شده و اینکه سعی کنی از هر key بیشتر از سه بار توش استفاده نکنی

ارسال یک پاسخ